Vrijwel direct na afronding van mijn opleiding en diensttijd, ben ik in 1991 gaan werken voor een grote verzekeraar. Als junior letselschadecorrespondent mocht ik al snel kennismaken met de behandeling van moeilijke letseldossiers. Deze bijzondere zaken hadden ook gelijk mijn aandacht, het ging niet om iets vervangbaars, zoals schade aan inboedel of aan een auto. Letsel tast de gezondheid van iemand aan en dat is niet in geld uit te drukken. Letselschade grijpt direct in op het leven van een slachtoffer en zijn gezin of diens nabestaanden. Het leven draait na een ongeval 180 graden. Vaste waarden, zoals de werk- en thuissituatie veranderen plotseling, tijdelijk of zelfs blijvend. Letselschade is mensenwerk en dus is persoonlijk contact voor mij erg belangrijk.

Vanuit de frustratie dat ik alles maar van papier moest beoordelen bij de verzekeraar, stapte ik over naar de buitendienst van een verzekeraar en ging slachtoffers bezoeken. De dossiers kregen eindelijk een gezicht. In die periode heb ik mij ook verder kunnen ontwikkelen in het vak van personenschade-expert en werd ik uiteindelijk registerexpert.

Heel bewust nam ik 10 jaar geleden de stap om als belangenbehartiger aan de slag te gaan. Ik voel mij goed in een positie om mensen behulpzaam te zijn, mijn vaardigheden in te zetten om ervoor te zorgen dat mijn cliënt ook echt centraal staat in het proces waar hij/zij ongewild in terecht gekomen is. Ik probeer altijd zoveel mogelijk in oplossingen te denken en daarbij de aansprakelijke verzekeraar actief te betrekken. Als dat goed lukt en als het resultaat hiervan is dat mijn cliënt de regie over zijn leven weer terug heeft, dan geeft dat echt een boost!

Na bijna 11 jaar voor een groot kantoor gewerkt te hebben, was het voor mij persoonlijk tijd voor een nieuwe uitdaging . Ik heb deze gevonden in het aangaan van een partnership met Ard Korevaar Personenschade. Ik kijk dan ook erg uit naar onze samenwerking!

De afgelopen zes jaar ben ik actief geweest als bestuurslid en penningmeester van het Nederlands Instituut van Schaderegelaars. Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe taak in de letselschadebranche, zodat ons mooie vak nog beter op de kaart komt te staan. 

Hoe vindt u de meest geschikte belangenbehartiger?

Op internet ziet u vaak door de bomen het bos niet meer. Allemaal dezelfde boodschappen en mooie sites. Maar wie zit erachter? Klikt het? Tenslotte gaat het over uw (financiële) toekomst! Grote kans dat u via mond tot mond reclame op onze site terecht bent gekomen. Meer dan tevreden mensen, daar gaat het ons om en een transparante communicatie. Korte lijnen. Mocht onze dienstverlening niet naar wens zijn, dan hebben we een klachtenreglement. Elke klacht is een kans op verbetering.